www.career-ing.de

ChemChina - cash offer to acquire Syngenta - US$ 43 billion - 02.2016

agribusiness-jobs.de:
Syngenta International AG, Basel - ChemChina, Beijing: ChemChina has offered to acquire the company at US$ 465 per ordinary share plus a special dividend of CHF 5 to be paid conditional upon and prior to closing. The offer is equivalent to a Swiss franc value of CHF 480 per share1. Syngenta shareholders will in addition receive the proposed ordinary dividend of CHF 11 in May 2016. It is planned to make a facility available for the conversion of US dollar sales proceeds into Swiss francs on closing.Michel Demaré, Chairman of Syngenta, said: “In making this offer, ChemChina is recognizing the quality and potential of Syngenta’s business. This includes industry-leading R&D and manufacturing and the quality of our people worldwide. The transaction minimizes operational disruption; it is focused on growth globally, specifically in China and other emerging markets, and enables long-term investment in innovation. Syngenta will remain Syngenta and will continue to be headquartered in Switzerland, reflecting this country’s attractiveness as a corporate location.”
Quelle: Syngenta International AG, - ChemChina  ... in lmv-jobboerse.de - lmv-presse

Bayer AG - Bilanz-Pressekonferenz 2014 - im Geschäftsjahr 2013 weiter auf Erfolgskurs

Bayer AG - Bilanz-Pressekonferenz 2014: Der Bayer-Konzern hat seinen Erfolgskurs im Jahr 2013 fortgesetzt. CropScience war in einem positiven Marktumfeld sehr erfolgreich. Der Umsatz von CropScience wuchs um 5,2 (wpb. 9,4) Prozent auf 8,819 (8,383) Milliarden Euro. Im Pflanzenschutz (Crop Protection) trugen vor allem die neuen Produkte (Markteinführung seit 2006) mit einer Umsatzsteigerung um nominal rund 30 Prozent auf über 1,510 Milliarden Euro zu der positiven Entwicklung bei. Vorstandsvorsitzender Dr. Marijn Dekkers.
Quelle: Bayer AG, Leverkusen